canon1 canon1 .

canon1

لوازم جانبی میکروفون

لوازم جانبی میکروفون
از انتخاب میکروفون مناسب گرفته تا انتخاب لوازم جانبی میکروفون عوامل زیادی وجود دارد که می تواند تجربه بهتری را برای کاربران میکروفون حاصل نماید. لوازم جانبی میکروفون ساخته شده اند تا به شما کمک کند که به بهترین شکل از میکروفون استفاده کنید و بهترین نتیجه را از این دستگاه بگیرید. اغلب لوازم جانبی میکروفون نادیده گرفته می شوند اما می توانند در راحتی استفاده شما از میکروفون و همچنین کیفیت صدای دریافتی تاثیر بسیار مثبتی بگذارند. در این مقاله به برخی از مهم ترین لوازم جانبی میکروفون و کاربرد آن ها می پردازیم.

فیلتر پاپ:

روشی ارزان و ساده برای ارتقا صدای کاربر! یکی از ساده ترین و مهم ترین لوازم جانبی میکروفون ، فیلتر پاپ می باشد. فیلتر پاپ صفحه ای است که بین کاربر و میکروفون قرار می گیرد و معمولا از جنس فلز و مشبک است .وظیفه اصلی این فیلتر گرفتن لرزش صدای گیرفته از سمت میکروفون می باشد .

در اوایل این فیلتر ها تنها به صورت نایلونی و پارچه ای عرضه می شدند و روی میکروفون کشیده می شدند .حتی در حال حاضر نیز این نوع فیلتر ها وجود دارند و به عبت قیمت پایین تر، تقاضای بالایی هم دارند اما فیلتر پاپ فلزی مشبک از محبوبیت بیشتری برخوردار است زیرا تاثیر بهتری بر روی صدای خواننده دارد و صدا را با کیفیتی بالاتر و نویز کمتر ضبط می کند.

پایه میکروفون:

موقعیت میکروفون از جمله عواملی است که در کیفیت صدای دریافتی از میکروفون تاثیر بسیاری دارد.داشتن یک پایه میکروفون استاندارد به شما کمک می کند که میکروفون را در بهترین مکان و فاصله مناسب از خود تنظیم کنید بدون اینکه نیاز به تنظیم دوباره آن داشته باشید.پایه های میکروفون انواع مختلفی دارند.

پایه های میکروفون در لوازم جانبی میکروفون برای اجراهای زنده معمولا طراحی سبک تر و  قابل حمل تری دارند. برعکس برای میکروفون های استودیویی که جابه جایی آن زیاد مهم نیست ،پایه های سنگین تری طراحی می شود. تنها ویژگی این پایه ها وزن زیادشان نیست بلکه علاوه بر ثبات بیشتر ،جرم بیشتر آن ها باعث می شود که پایه های میکروفن کمتر تحت تأثیر ارتعاشات ناشی از کف قرار گیرند.

کابل میکروفون:

گاهی اوقات حتی متخصصان حرفه ای صدا نیز کابل های میکروفون با کیفیت کافی در دست ندارند و باید به دنبال کابل مقرون به صرفه باشند و با استفاده از اتصالات ضعیف ، کیفیت تجهیزات گران قیمت خود را به خطر بیندازند و درنتیجه صدای مطلوبی را ضبط نکنند. در حالی که اطلاعات گمراه کننده زیادی در مورد کیفیت کابل وجود دارد ، اما یکی از مهم ترین عوامل و حتی فراموش شده ترین عوامل تاثیر روی کیفیت صدا ،کیفیت کابل اتصالی می باشد.

این به این دلیل است که سیگنال های سطح میکروفن ولتاژ بسیار پایینی دارند که آنها را بیشتر در معرض تداخل خارجی مانند امواج رادیویی و میدانهای الکترومغناطیسی قرار می دهد. کابل های میکروفون با کیفیت بالا مزایایی مانند لایه های متعدد محافظ ، مس عاری از ناخالصی ، اتصالات طلا و .. را ارائه می دهند که به رد نویز و تداخل کمک می کند.

ایزولاتور میکروفون:

برای ضبط حرفه ای صدا ، استفاده از ایزولاتور میکروفون در لوازم جانبی میکروفون کمک بسیاری به کیفیت صدا می کند. این ابزار یک فیلتر انعکاس صوتی پیشرفته است که معمولا برای تولید محتوای صوتی عادی به کار نمی رود اما در ضبط حرف ای صدا در استودیو و امثال آن کاربرد بسیاری دارد .وظیفه اصلی این دستگاه گرفتن صدای های احتمالی اضافه و جلوگیری از پژواک صدا است و اصطلاحا صدای خواننده را تمیز تر ارایه می دهد.

شاید فکر کنید که پژواک صدا در استودیو های حرفه ای با توجه به ساخت آن ها وجود ندارد اما صدای خواننده حتی می تواند زمان برخورد با زمین انعکاس قابل توجه ای را بسازد و کیفیت صدای دریافتی را پایین بیاورد. ایزولاتور میکروفون با توجه به برند و کیفیت آن می تواند جلوی حتی کوچکترین انعکاس ها را بگیرد و صدای مطلوب تری را ارایه دهد. اما باز هم تاکید می کنیم اگر برای تولید محتوای صوتی عادی فعالیت می کنید به طور مثال اینفلونسرینگ ، محتوای گیمینگ ، مصاحبه و .. استفاده از این ابزار آنچنان ضرورتی ندارد.

تقویت کننده میکروفون:

تقویت کننده میکروفون در لیست لوازم جانبی میکروفون یک دستگاه خارجی برای تقویت سیگنال های نزدیک منبع می باشد و صدای قوی تر ، تمیزتر و کامل تری را نسب به حالت عادی به شما ارائه می دهد. صرف نظر از نوع میکروفونی که با تقویت کننده استفاده می شود ، این دستگاه  مشکلات مربوط به سیگنال های سطح میکروفون را به حداقل می رساند و به شما این امکان را می دهد که کابل های طولانی تری را با تعداد کمتر را برای میکروفون خود استفاده کنید.

 

بادگیر یا wind shield :

حتما در مواقعی که صدا را با لپتاپ یا گوشی خود ضبط کرده اید متوجه صدای نویز و اضافه که همانند وزش باد به گوش می رسد شده اید. این صدا همان نویز است. مسلما شنیدن صدای پس زمینه به این شکل اذیت کننده می باشد. همچنین برای ضبط صدا در فضای آزاد حتما صدای باد یا حتی نسیم ملایم در صدای دریافتی میکروفون ضبط می شود و حتی ممکن است صدا شما یا سوژه انتخابی شما به طور واضح ضبط نشود.

استفاده کردن از یک بادگیر برای میکروفون می تواند هم نویز های احتمالی که با گوش عادی شنیده نمی شوند و هم صدای باد در فضای آزاد را خنثی سازد. البته امروزه بسیاری از میکروفون ها همراه با نویزگیر به بازار ارایه می شوند که البته برای ضبط خانگی مناسب ترند و برای ضبط در فضای آزاد همچنان بهتر است از یک بادگیر مناسب استفاده نمایید.

لرزش گیر میکروفون:

ابزاری واجب برای ضبط صدا به صورت حرفه ای. برای ضبط صدا با کیفیت بسیار بالا لرزه های کوچک نیز می توانند بر روی کیفیت صدا خلل ایجاد کنند.لرزش گیر میکروفون دستگاهی است برای نگهداری میکروفون که معمولا برای میکروفون های شات گان استفاده می شود و وظیفه اصلی جلوگیری از لرزه های احتمالی است.

توجه کنید که کار این دستگاه با پایه میکروفون فرق دارد. پایه میکروفون تنها میکروفون شما را در جای ثابتی نگه می دارد اما از لرزه های احتمالی جلوگیری نمی کند. باز هم تاکید می کنیم که این دستگاه تنها برای ضبط حرفه ای با حساسیت بالا واجب است.

لوازم جانبی میکروفون بسیار زیادی علاوه بر این ها وجود دارد اما نکته مهم این است که برای تولید محتوای ویدیویی و صوتی تنها نوع میکروفون و برند آن مهم نیست بلکه بسیاری لوازم جانبی دیگری وجود دارند که کار بدون آن ها ممکن نمی باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۹:۰۱ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)