canon1 canon1 .

canon1

میکروفون با سیم

میکروفون های با سیم
سیستم های صوتی بخش جدا نشدنی زندگی مدرن امروزی هستند.در این بین میکروفون ها یکی از مهم ترین ابزارها و تجهیزات تولید پروژه و محتواهای مختلف می باشند. به همین دلیل برای داشتن میکروفون حرفه ای متناسب با کارتان باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید.حال فرقی ندارد مشغول تهیه پادکست باشید یا محتوای آموزشی و یا حتی صدابرداری های حرفه ای در هر صورت شما به میکروفون نیاز دارید، کیفیت صدا بسیار مسئله ی مهمی در کیفیت کار میباشد و در صورت نداشتن انتخاب درست از خروجی کار خود راضی نخواهید بود.

‌با وجود تنوع زیاد میکروفون ها مانند میکروفون های سیم دار،بی سیم، رومیزی، قلمی و شات گان و… که هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند ممکن است در هنگام خرید آن کاملا گیج شوید. در این مقاله به بررسی یک نوع از آن ها یعنی میکروفون سیم دار می‌پردازیم :

میکروفون های سیم دار از قدیم تا امروز وجود دارند و با وجود پیشرفت تکنولوژی و محبوبیت میکروفون های بی سیم هنوز در میان مردم طرفدار زیادی دارد که مزایا و معایب آن را باهم بررسی میکنیم.

مزایای میکروفون های با سیم:
داشتن سیم و نیاز نداشتن به باتری :

میکروفون های با سیم توسط کابل اتصال شده به دستگاه تغدیه می شوند و برق خود را دریافت میکنند.سیم، صوت را دریافت و آن را تبدیل به سیگنال الکتریکی میکند و از طریق کابل به آمپلی فایر منتقل می‌کند. در مقایسه با میکروفون بی سیم نیاز به باتری ندارد و در نتیجه نگرانی از بابت اختلال ناشی از انتقال امواج ،ذهن شما را درگیر نمیکند.همچنین در حین اجرا نیز لازم نیست استرس تمام شدن شارژ باتری میکروفون  و ناقص ماندن محتوای خود را داشته باشید.

میکروفون های سیم دار با توجه به مزایای خود یک کیفیت واقعی از ضبط صدا را ارائه میدهند و به دلیل عدم وجود اختلال در امواج کیفیت نهایی کار پایین نمی‌باشد. در واقع اگر دو میکروفون با کیفیت مشابه به هم که یکی بدون سیم باشد و دیگری سیم دار،داشته باشیم قطعا نوع سیم دار آن کیفیت خروجی بالاتری را دارا میباشد.

همچنین اگر سیم یا کابل به مشکل بخورد حل کردن آن بسیار آسان تر از مشکل شارژ باتری یا تداخل امواج میباشد و به راحتی با یک تعویض ساده می‌توانید مشکل کابل را حل کنید.

قیمت:

میکروفون های سیم دار قیمت مناسب تری نسبت به میکروفون های بی سیم دارند زیرا میکروفون های بی سیم به دلیل موضوع گیرنده و فرستنده و دارا بودن قطعات بیشتر برای بالا نگه داشتن کیفیت خود قیمت بالاتری نیز دارند.در اجراهای زنده وکال که چندین خواننده و نوازنده مشغول به اجرا هستند بهتر است از میکروفون با سیم دستی استفاده شود تا در هزینه ها صرفه جویی شود اما همان قدر که برای این اجراها گزینه ی خوبی هستند برای اجراهای فردی و یا سولو که صحنه باید خلوت باشد مناسب نیست.

سهولت در استفاده:

استفاده از میکروفون با سیم بسیار آسان است و به دلیل داشتن قطعات کمتر نسبت به میکروفون بی سیم سریع تر راه اندازی می‌شود که در زمان شما نیز صرفه جویی میشود و این نکته مهمی میباشد.

معایب میکروفون های با سیم :
حمل و نقل:

میکروفون های با سیم به دلیل دارا بودن سیم نسبت به نوع بی سیم حمل و نقل سخت تری دارند و برای کسانی که دائما در حال اجرا در شرایط مختلف هستند مناسب نمیباشد.

خطر برق گرفتگی :

همانند دیگر وسیله های برقی سیم دار، میکروفون با سیم نیز خطر برق گرفتگی را دارد و باید هنگام استفاده از آن احتیاط کرد. این خطر می‌تواند ناشی از مشکلات اتصال تجهیزات جانبی یا حتی مشکل سیم کشی باشد، پس حتما قبل از اجرا از درست کار کردن تجهیزات خود اطمینان حاصل نمایید.

محدود شدن حرکت:

به دلیل وجود سیم های زیاد شما قادر به حرکات آزادانه و در تمامی جهات هنگام اجرا نیستید. همچنین ممکن است وجود سیم های زیاد باعث حواس پرتی شما و عدم تمرکز روی اجرایتان شود.

کاربرد :

میکروفون های با سیم بیشترین کارایی را برای اجراهای زنده و استودیویی که نیاز به جابه جایی زیادی ندارند دارا میباشند و برای کسانی مناسب میباشد که نیاز به حرکت زیاد در صحنه یا مشارکت مخاطبان در اجرای خود نداشته باشند، زیرا انبوه سیم ها در صحنه دست و پاگیر میباشد، برخلاف میکروفون های بی سیم که برای حرکات زیاد اجرا کننده و فضاهایی که نیاز به دیده نشدن سیم ها دارند، مناسب است.

 

میکروفون های بی سیم به دو دسته کلی داینامیک و کندانسر تقسیم می‌شوند :

 

داینامیک : مقاومت فیزیکی بالاتر و حساسیت کمتر اجزای آن باعث شده تا از آن در اجراهای زنده موسیقی یا مراسمات مذهبی بسیار استفاده شود.

 

کندانسر : برای راه اندازی نیاز به برق DC دارند که از طریق باتری داخلی یا فانتوم پاور میکسر تغذیه میشود. این نوع میکروفون با سیم بیشتر به شکل یقه ای،هدمیکی و رومیزی موجود میباشد و به دلیل گیرایی بالا برای استفاده در سخنرانی ها طرفدار دارد.

 

معرفی تعدادی از میکروفون های با سیم با کیفیت موجود در بازار:

 

برند RODE رود:

_ مدل Rode NT6:صدا را با جزئیات بالا و با کیفیت شفاف به امواج الکترونیکی تبدیل و آن را ضبط میکند. این نوع، مدل محبوب نوازندگان سازهای مختلف به دلیل شنیدن صدای واضح انواع ساز میباشد.

 

_ مدل RODE NT4: این مدل نیز صدا را با کیفیت بالا ضبط میکند و امکان استفاده ضبط استریو، ضبط پادکست و مصاحبه را دارا میباشد.

 

برندAudio Techica مدل MB 3K: این مدل نیز بسیار مقرون به صرفه و با کیفیت میباشد و برای وکال، اجراهای زنده و مصاحبه مناسب است.

 

با توجه به ویژگی های ذکر شده برای انتخاب میکروفون خود و تشخیص این که نوع با سیم یا بی سیم آن را نیاز دارید به محتوا و انتظاری که از آن دارید توجه کنید. اما به صورت کلی میکروفون های با سیم بسیار قابل اطمینان تر از نوع بی سیم آن می‌باشند و کمتر نگرانی در حین اجرا از بابت آن دارید.همانطور که پیش تر گفته شد اگر نیاز به حرکت آزادانه در صحنه ندارید یا با دیده شدن سیم ها مشکلی نخواهید داشت پس پیشنهاد ما به شما قطعا میکروفون با سیم است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۴۹ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)