canon1 canon1 .

canon1

معرفي 5 ابزار كاربردي و ضروري مورد نياز هر مدير سئو سايت

ابزار جستجو در 100 نتايج گوگل

به طور كلي يكي از قابليت هاي بسيار مفيدي كه در شيك رنك فراهم گرده است حذف محدوديد جستجو در گوگل است.

در حالت عادي جستجوي گوگل فقط 10 نتيجه در صفحه اول گوگل براي كاربران قابل نمايش است اما با روي كار آمدن ابزار مفيدي جستجو در 100 نتايج گوگل كه شيك رنك براي شما طراحي نموده است از اين پس مي توانيد تنها با يكبار جستجو به 100 نتايج گوگل دسترسي داشته باشيد 100 نتايج فوق از 10 صفحه گوگل را بصورت كامل مي توانيد مشاهده و استفاده نماييد .

لينك ابزار : https://chicrank.com/search100.php


ابزار بررسي جايگاه كلمات كليدي در نتايج گوگل

جايگاه عبارات كليدي سايت ، با توجه به اهميت بالاي آن جهت بررسي و رصد موقعيت وب سايت در نتايج جستجوي گوگل، وجود ابزاري دقيق و كاربردي و رايگان كه بتواند در كوتاه ترين زمان جايگاه و موقعيت عبارات كليدي سايت را ارائه دهد بيش از گذشته حس مي شد، بنابراين با فراهم شدن ابزار رايگان بررسي جايگاه كلمات كليدي نتايج گوگل در شيك رنك اين امكان فراهم گرديد است تا با روشي دقيق و شفاف وبمستران و سئو كاران و كارشناسان ديجتال ماركتينگ و سئو و عموم كاربران بتوانند در فاصله چند ميلي ثانيه به رصد كلمات سايت خود بپردازند.

لينك ابزار: https://chicrank.com/google-ranking.php


ابزار اختصاصي جستجوي Google فارسي در نتايج تبلت

همان طور كه مي دانيد نتايج جستجو گوگل در پلتفرم هاي مختلف از جمله: موبايل و دسكتاپ و تبلت متفاوت خواهد بود اما به كمك ابزار اختصاصي جستجو گوگل شيك رنك فقط نتايج تبلت را با 100 صفحه از سايت ها مشاهده خواهيد كرد

كاربرد ابزار اختصاصي جستجوي گوگل فارسي در نتايج تبلت
كاربرد هاي اين ابزار براي هيچ وبمستر حرفه اي پوشيده نيست و در اينجا ما تنها به چند كاربرد عمومي آن اشاره خواهيم كرد
1- جستجو در نتايج تبلت به زبان فارسي
2- نمايش 100 نتيجه با 1 بار جستجو
3- بررسي دقيق موقعيت عبارات كليدي سايت در نتايج تبلت

لينك ابزار: https://chicrank.com/tablet.php


ابزار نمايش نسخه كش شده وب سايت در گوگل

اگر سايت مورد نظر شما كند است يا سرور سايت پاسخ نميدهد، مي توانيد با كمك اين ابزار به پيوند ذخيره‌ شده سايت خود در حافظه پنهان گوگل برويد.
ابزار نمايش آخرين نسخه كش شده وب سايت در گوگل كاري از شيك رنك بوده كه به شما نشان مي دهد كه خزنده گوگل آخرين بار، چه موقع از صفحات سايت شما ديدن كرده است و آخرين نسخه صفحات سايت شما را در حافظه و كش داده هاي خود دارد را به نمايش مي گذارد.

لينك ابزار : https://chicrank.com/cache.php


ابزار جستجوي تصاوير در گوگل و ياندكس و بينگ

به كمك ابزار اختصاصي جستجو تصاوير در گوگل - ياندكس - بينگ شيك رنك فقط نتايج تصاوير را با تعداد نامحدود تصوير از تمام صفحات سايت ها مشاهده خواهيد كرد

لينك ابزار: https://chicrank.com/img.php


براي مشاهده ابزار هاي رايگان مفيد و كاربردي مورد نياز ديگر به سايت chicrank.com مراجعه نماييد.

منبع:شيك رنك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۰:۳۰ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)

ميكروفون بويا

امروز در نمايندگي كانن قصد معرفي و بررسي ميكروفن هاي بويا را داريم. پس در ادامه همراه ما باشيد.

ميكروفن هاي بويا
برندبويا برندي است چيني كه از سال 2007به شكل رسمي فعاليت خود را آغاز كرد . اما محصولاتي كه اين برند توليد ميكند هيچ شباهتي به تصورات ذهني ما از محصولات چيني ندارد .اين برند در ضمينه ميكروفن و هدفون فعاليت ميكند. محصولات اين برند علاوه بركيفيت بالا از قيمت مناسبي هم برخوردار است.

در ايران كدام يك از ميكروفن هاي بويا راتهيه كنيم ؟

تقريبا تمامي تجهيزات بويا براي صدا برداري عرضه ميگردند . و محصولاتي كه اين برند توليد ميكند را ميتوان به دو دسته تقسيم كرد.

لوازم جانبي صوتي عكاسي و لوازم جانبي ديجيتال

بويا چندين جين ميكروفن دارد كه عموما براي برندهايي مانند نيكون،كنون،سوني و…ديگر برندهاي بين اللمللي دوربين هاي ديجيتالي و دوربين هاي فيلم برداري استفاده ميشوند و براي آي فون ،آي پد و آي پاد هم ميتوان استفاده كرد.
پس اگر دنبال برندي ميگرديد كه تلاش براي ساخت وپيشرفت محصولاتش انجام ميدهد برند بويا براي توليد صداي بهترمناسبترين گزينه است.

انواع ميكروفن هاي بويا

برند بويا تنوع بالايي در محصولات خود دارد و كمپاني بويا براي تمام مخاطبان خود محصولي توليد كرده ميكروفن هاي اين برند ازنمونه هاي ساده يقه اي شروع ميشود تا حرفه اي ترين ميكروفن ها براي صدابرداري را شامل ميشوند.

ميكروفن بويا  BY-M1

اين ميكروفن يكي از پرطرفدارترين مدل از ميكروفن هاي بويا در ايران ميباشد.

نقاط قوت اين ميكروفن :

اين ميكروفن بي نظير از ميكروفن هاي بويا امكان استفاده در موبايل ،لپ تاپ و دوربين هاي فيلم برداري را دارا ميباشد. كندانسور الكتريكي با كيفيت بالا دارد. رابط آن جك 3.5 ميلي متري است.منبع تغذيه باتري ميباشد.
از شاخصه هاي مهم اين ميكروفن ميتوان به طول 6متري سيم آن اشاره كرد. داشتن فيلتر برش در فركانس هاي پايين را ميتوان از مشخصات و ويژگي هاي آن دانست. مناسب براي ضبط صدا با انواع سيستم هاي هوشمند ،حساسيت كم ومناسب براي ضبط در محيط هاي شلوغ مي باشد.

اقلام همراه اين ميكروفن ميتوان به تبديل جك 3.5 به 6 ،باتري و گيره اشاره كرد.
از نظر طراحي و ساختار،ميكروفون بويا M1داراي كپسول دريافت صدا از نوع خازني با ساختار پلاستيكي بوده و داراي يك فوم كاهش صداي باد و يك گيره نصب فلزي است.كيفيت گيره خيلي بالا بوده و در عين ظرافت به راحتي روي لباس قرار ميگيرد.

نقاط منفي اين ميكروفن اين است كه نشانگر ميزان باتري ندارد . عيب ديگر اين ميكروفن سيم بلند و دست و پاگير بودن آن است .
و مشكل سوم نداشتن تنظيم كننده حساسيت است.يعني شما هيچ راهي براي تنظيم حساسيت ميكروفن نداريد تا صداي كمتري از محيط بگيرد يا صداي سوژه در حال حرف زدن را بيشتر از محيط دريافت كند.
مسلما ميكروفن بويا مدل M1  بهترين ميكروفن داخل بازار نيست اما نسبت به هزينه كارايي را در نظر بگيريم شايد بهترين انتخاب باشد .پس اگر قرار به مقايسه باشد بهتر است با ميكروفن هاي هم قيمتش مقايسه شود نه ميكروفن هاي حرفه اي !

ميكروفن يقه اي مدل BY-M1DM

اين ميكروفن هم از كندانسور برخوردار است و رابط آن جك 3.5 ميلي متري است و منبع تغذيه آن باتري است.اقلام همراه باتري نويز گير و گيره ميباشد.اين دستگاه از دو ميكروفن همه جهته كه با يك سيم 4 متري وصل شده اند تشكيل شده و براي ساخت پادكست و مصاحبه و هر شرايط ديگري كه به بيش از يك ميكروفن نياز است فوق العاده ميباشدسيم متصل كننده دو ميكروفن 2.8 متر طول دارد و با استفاده از گيره به لباس فرد متصل ميشود.

ميكروفن بي سيم بويا مدل BY-WM8PRO-K1

اين ميكروفن را ميتوان نسخه توسعه يافته از ميكروفن هاي وايرلس دانست كه زماني استفاده ميشود كه دو نفربا هم در حال صحبت باشند. اگر قصد انجام كارهاي طولاني مانند گرفتن گزارش يا فيلم گرفتن را داريد گزينه خوبي براي كار شما است زيرا تا 6 ساعت بدون وقفه ميتواند به بهترين شكل عمل كند.

ويژگي هاي ميكروفن بي سيم بويا مدل BY-WM8PRO-K1

اين ميكروفن كه جز بهترين ميكروفن هاي بويا مي باشد مناسب سخنراني و رابط آجك 3.5 ميلي متري است و منبع تغذيه آن باتري است فيلتر نرم كنندگي صدا دارد.

نقاط قوت ميكروفن بي سيم بويا مدل BY-WM8PRO-K1

نقاط قوت ان كيفيت ضبط صداي خوب و وزن مناسب و محدود كردن صداي اطراف ميباشد.
بيش از 6 ساعت كاربري مداوم با برد بيش از 100 متر و قابليت انتخاب حالت صدا دارد .و همچنين قابليت اتصال به دوربين وكاربري آسان به همراه نمايشگر .
نقاط ضعف اين ميكروفن بدنه پلاستيكي و مصرف بالاي باتري است.

ميكروفن بويا مدلBY-WM6

يكي از بهترين ميكروفن هاي بويا است .اين ميكروفون داراي برد بيش از 100 متر است و بيشتر از 8 ساعت عملكرد مداوم دارد و براي كارهاي طولاني استفاده ميشوداين ميكيروفن يقه اي بي سيم طراحي شده براي استفاده روي دوربين هاي فيلم برداري و ساير لوازم حرفه اي ضبط كننده صداست .

ويژگي هاي ميكروفون يقه اي بويا مدلBY-WM6

نوع كاربري  وكال،سخنراني است و رابط:XLR ومنبع تغذيه باتري است و فيلتر نرم كنندگي صدا دارد و نقاط قوت اش اين است كه برد بالايي دارد و كيفيت ساخت خوب نسبت به قيمت و كيفيت ضبط صداي عالي ،مناسب ضبط صدا در فركانس هاي پايين است اين ميكروفن براي ضبط صدا در مكانهاي شلوغ مناسب است.


نقاط ضعف اين ميكروفن دكمه تغيير كانال و ميوت صدا جايگذاري مناسبي ندارد و ممكن است در اثر فشار زياد قطع شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۰:۴۸ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)

لوازم جانبي ميكروفون

لوازم جانبي ميكروفون
از انتخاب ميكروفون مناسب گرفته تا انتخاب لوازم جانبي ميكروفون عوامل زيادي وجود دارد كه مي تواند تجربه بهتري را براي كاربران ميكروفون حاصل نمايد. لوازم جانبي ميكروفون ساخته شده اند تا به شما كمك كند كه به بهترين شكل از ميكروفون استفاده كنيد و بهترين نتيجه را از اين دستگاه بگيريد. اغلب لوازم جانبي ميكروفون ناديده گرفته مي شوند اما مي توانند در راحتي استفاده شما از ميكروفون و همچنين كيفيت صداي دريافتي تاثير بسيار مثبتي بگذارند. در اين مقاله به برخي از مهم ترين لوازم جانبي ميكروفون و كاربرد آن ها مي پردازيم.

فيلتر پاپ:

روشي ارزان و ساده براي ارتقا صداي كاربر! يكي از ساده ترين و مهم ترين لوازم جانبي ميكروفون ، فيلتر پاپ مي باشد. فيلتر پاپ صفحه اي است كه بين كاربر و ميكروفون قرار مي گيرد و معمولا از جنس فلز و مشبك است .وظيفه اصلي اين فيلتر گرفتن لرزش صداي گيرفته از سمت ميكروفون مي باشد .

در اوايل اين فيلتر ها تنها به صورت نايلوني و پارچه اي عرضه مي شدند و روي ميكروفون كشيده مي شدند .حتي در حال حاضر نيز اين نوع فيلتر ها وجود دارند و به عبت قيمت پايين تر، تقاضاي بالايي هم دارند اما فيلتر پاپ فلزي مشبك از محبوبيت بيشتري برخوردار است زيرا تاثير بهتري بر روي صداي خواننده دارد و صدا را با كيفيتي بالاتر و نويز كمتر ضبط مي كند.

پايه ميكروفون:

موقعيت ميكروفون از جمله عواملي است كه در كيفيت صداي دريافتي از ميكروفون تاثير بسياري دارد.داشتن يك پايه ميكروفون استاندارد به شما كمك مي كند كه ميكروفون را در بهترين مكان و فاصله مناسب از خود تنظيم كنيد بدون اينكه نياز به تنظيم دوباره آن داشته باشيد.پايه هاي ميكروفون انواع مختلفي دارند.

پايه هاي ميكروفون در لوازم جانبي ميكروفون براي اجراهاي زنده معمولا طراحي سبك تر و  قابل حمل تري دارند. برعكس براي ميكروفون هاي استوديويي كه جابه جايي آن زياد مهم نيست ،پايه هاي سنگين تري طراحي مي شود. تنها ويژگي اين پايه ها وزن زيادشان نيست بلكه علاوه بر ثبات بيشتر ،جرم بيشتر آن ها باعث مي شود كه پايه هاي ميكروفن كمتر تحت تأثير ارتعاشات ناشي از كف قرار گيرند.

كابل ميكروفون:

گاهي اوقات حتي متخصصان حرفه اي صدا نيز كابل هاي ميكروفون با كيفيت كافي در دست ندارند و بايد به دنبال كابل مقرون به صرفه باشند و با استفاده از اتصالات ضعيف ، كيفيت تجهيزات گران قيمت خود را به خطر بيندازند و درنتيجه صداي مطلوبي را ضبط نكنند. در حالي كه اطلاعات گمراه كننده زيادي در مورد كيفيت كابل وجود دارد ، اما يكي از مهم ترين عوامل و حتي فراموش شده ترين عوامل تاثير روي كيفيت صدا ،كيفيت كابل اتصالي مي باشد.

اين به اين دليل است كه سيگنال هاي سطح ميكروفن ولتاژ بسيار پاييني دارند كه آنها را بيشتر در معرض تداخل خارجي مانند امواج راديويي و ميدانهاي الكترومغناطيسي قرار مي دهد. كابل هاي ميكروفون با كيفيت بالا مزايايي مانند لايه هاي متعدد محافظ ، مس عاري از ناخالصي ، اتصالات طلا و .. را ارائه مي دهند كه به رد نويز و تداخل كمك مي كند.

ايزولاتور ميكروفون:

براي ضبط حرفه اي صدا ، استفاده از ايزولاتور ميكروفون در لوازم جانبي ميكروفون كمك بسياري به كيفيت صدا مي كند. اين ابزار يك فيلتر انعكاس صوتي پيشرفته است كه معمولا براي توليد محتواي صوتي عادي به كار نمي رود اما در ضبط حرف اي صدا در استوديو و امثال آن كاربرد بسياري دارد .وظيفه اصلي اين دستگاه گرفتن صداي هاي احتمالي اضافه و جلوگيري از پژواك صدا است و اصطلاحا صداي خواننده را تميز تر ارايه مي دهد.

شايد فكر كنيد كه پژواك صدا در استوديو هاي حرفه اي با توجه به ساخت آن ها وجود ندارد اما صداي خواننده حتي مي تواند زمان برخورد با زمين انعكاس قابل توجه اي را بسازد و كيفيت صداي دريافتي را پايين بياورد. ايزولاتور ميكروفون با توجه به برند و كيفيت آن مي تواند جلوي حتي كوچكترين انعكاس ها را بگيرد و صداي مطلوب تري را ارايه دهد. اما باز هم تاكيد مي كنيم اگر براي توليد محتواي صوتي عادي فعاليت مي كنيد به طور مثال اينفلونسرينگ ، محتواي گيمينگ ، مصاحبه و .. استفاده از اين ابزار آنچنان ضرورتي ندارد.

تقويت كننده ميكروفون:

تقويت كننده ميكروفون در ليست لوازم جانبي ميكروفون يك دستگاه خارجي براي تقويت سيگنال هاي نزديك منبع مي باشد و صداي قوي تر ، تميزتر و كامل تري را نسب به حالت عادي به شما ارائه مي دهد. صرف نظر از نوع ميكروفوني كه با تقويت كننده استفاده مي شود ، اين دستگاه  مشكلات مربوط به سيگنال هاي سطح ميكروفون را به حداقل مي رساند و به شما اين امكان را مي دهد كه كابل هاي طولاني تري را با تعداد كمتر را براي ميكروفون خود استفاده كنيد.

 

بادگير يا wind shield :

حتما در مواقعي كه صدا را با لپتاپ يا گوشي خود ضبط كرده ايد متوجه صداي نويز و اضافه كه همانند وزش باد به گوش مي رسد شده ايد. اين صدا همان نويز است. مسلما شنيدن صداي پس زمينه به اين شكل اذيت كننده مي باشد. همچنين براي ضبط صدا در فضاي آزاد حتما صداي باد يا حتي نسيم ملايم در صداي دريافتي ميكروفون ضبط مي شود و حتي ممكن است صدا شما يا سوژه انتخابي شما به طور واضح ضبط نشود.

استفاده كردن از يك بادگير براي ميكروفون مي تواند هم نويز هاي احتمالي كه با گوش عادي شنيده نمي شوند و هم صداي باد در فضاي آزاد را خنثي سازد. البته امروزه بسياري از ميكروفون ها همراه با نويزگير به بازار ارايه مي شوند كه البته براي ضبط خانگي مناسب ترند و براي ضبط در فضاي آزاد همچنان بهتر است از يك بادگير مناسب استفاده نماييد.

لرزش گير ميكروفون:

ابزاري واجب براي ضبط صدا به صورت حرفه اي. براي ضبط صدا با كيفيت بسيار بالا لرزه هاي كوچك نيز مي توانند بر روي كيفيت صدا خلل ايجاد كنند.لرزش گير ميكروفون دستگاهي است براي نگهداري ميكروفون كه معمولا براي ميكروفون هاي شات گان استفاده مي شود و وظيفه اصلي جلوگيري از لرزه هاي احتمالي است.

توجه كنيد كه كار اين دستگاه با پايه ميكروفون فرق دارد. پايه ميكروفون تنها ميكروفون شما را در جاي ثابتي نگه مي دارد اما از لرزه هاي احتمالي جلوگيري نمي كند. باز هم تاكيد مي كنيم كه اين دستگاه تنها براي ضبط حرفه اي با حساسيت بالا واجب است.

لوازم جانبي ميكروفون بسيار زيادي علاوه بر اين ها وجود دارد اما نكته مهم اين است كه براي توليد محتواي ويديويي و صوتي تنها نوع ميكروفون و برند آن مهم نيست بلكه بسياري لوازم جانبي ديگري وجود دارند كه كار بدون آن ها ممكن نمي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۹:۰۱ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)

ميكروفون با سيم

ميكروفون هاي با سيم
سيستم هاي صوتي بخش جدا نشدني زندگي مدرن امروزي هستند.در اين بين ميكروفون ها يكي از مهم ترين ابزارها و تجهيزات توليد پروژه و محتواهاي مختلف مي باشند. به همين دليل براي داشتن ميكروفون حرفه اي متناسب با كارتان بايد تمام جوانب آن را در نظر بگيريد.حال فرقي ندارد مشغول تهيه پادكست باشيد يا محتواي آموزشي و يا حتي صدابرداري هاي حرفه اي در هر صورت شما به ميكروفون نياز داريد، كيفيت صدا بسيار مسئله ي مهمي در كيفيت كار ميباشد و در صورت نداشتن انتخاب درست از خروجي كار خود راضي نخواهيد بود.

‌با وجود تنوع زياد ميكروفون ها مانند ميكروفون هاي سيم دار،بي سيم، روميزي، قلمي و شات گان و… كه هر كدام براي شرايط خاصي مناسب هستند ممكن است در هنگام خريد آن كاملا گيج شويد. در اين مقاله به بررسي يك نوع از آن ها يعني ميكروفون سيم دار مي‌پردازيم :

ميكروفون هاي سيم دار از قديم تا امروز وجود دارند و با وجود پيشرفت تكنولوژي و محبوبيت ميكروفون هاي بي سيم هنوز در ميان مردم طرفدار زيادي دارد كه مزايا و معايب آن را باهم بررسي ميكنيم.

مزاياي ميكروفون هاي با سيم:
داشتن سيم و نياز نداشتن به باتري :

ميكروفون هاي با سيم توسط كابل اتصال شده به دستگاه تغديه مي شوند و برق خود را دريافت ميكنند.سيم، صوت را دريافت و آن را تبديل به سيگنال الكتريكي ميكند و از طريق كابل به آمپلي فاير منتقل مي‌كند. در مقايسه با ميكروفون بي سيم نياز به باتري ندارد و در نتيجه نگراني از بابت اختلال ناشي از انتقال امواج ،ذهن شما را درگير نميكند.همچنين در حين اجرا نيز لازم نيست استرس تمام شدن شارژ باتري ميكروفون  و ناقص ماندن محتواي خود را داشته باشيد.

ميكروفون هاي سيم دار با توجه به مزاياي خود يك كيفيت واقعي از ضبط صدا را ارائه ميدهند و به دليل عدم وجود اختلال در امواج كيفيت نهايي كار پايين نمي‌باشد. در واقع اگر دو ميكروفون با كيفيت مشابه به هم كه يكي بدون سيم باشد و ديگري سيم دار،داشته باشيم قطعا نوع سيم دار آن كيفيت خروجي بالاتري را دارا ميباشد.

همچنين اگر سيم يا كابل به مشكل بخورد حل كردن آن بسيار آسان تر از مشكل شارژ باتري يا تداخل امواج ميباشد و به راحتي با يك تعويض ساده مي‌توانيد مشكل كابل را حل كنيد.

قيمت:

ميكروفون هاي سيم دار قيمت مناسب تري نسبت به ميكروفون هاي بي سيم دارند زيرا ميكروفون هاي بي سيم به دليل موضوع گيرنده و فرستنده و دارا بودن قطعات بيشتر براي بالا نگه داشتن كيفيت خود قيمت بالاتري نيز دارند.در اجراهاي زنده وكال كه چندين خواننده و نوازنده مشغول به اجرا هستند بهتر است از ميكروفون با سيم دستي استفاده شود تا در هزينه ها صرفه جويي شود اما همان قدر كه براي اين اجراها گزينه ي خوبي هستند براي اجراهاي فردي و يا سولو كه صحنه بايد خلوت باشد مناسب نيست.

سهولت در استفاده:

استفاده از ميكروفون با سيم بسيار آسان است و به دليل داشتن قطعات كمتر نسبت به ميكروفون بي سيم سريع تر راه اندازي مي‌شود كه در زمان شما نيز صرفه جويي ميشود و اين نكته مهمي ميباشد.

معايب ميكروفون هاي با سيم :
حمل و نقل:

ميكروفون هاي با سيم به دليل دارا بودن سيم نسبت به نوع بي سيم حمل و نقل سخت تري دارند و براي كساني كه دائما در حال اجرا در شرايط مختلف هستند مناسب نميباشد.

خطر برق گرفتگي :

همانند ديگر وسيله هاي برقي سيم دار، ميكروفون با سيم نيز خطر برق گرفتگي را دارد و بايد هنگام استفاده از آن احتياط كرد. اين خطر مي‌تواند ناشي از مشكلات اتصال تجهيزات جانبي يا حتي مشكل سيم كشي باشد، پس حتما قبل از اجرا از درست كار كردن تجهيزات خود اطمينان حاصل نماييد.

محدود شدن حركت:

به دليل وجود سيم هاي زياد شما قادر به حركات آزادانه و در تمامي جهات هنگام اجرا نيستيد. همچنين ممكن است وجود سيم هاي زياد باعث حواس پرتي شما و عدم تمركز روي اجرايتان شود.

كاربرد :

ميكروفون هاي با سيم بيشترين كارايي را براي اجراهاي زنده و استوديويي كه نياز به جابه جايي زيادي ندارند دارا ميباشند و براي كساني مناسب ميباشد كه نياز به حركت زياد در صحنه يا مشاركت مخاطبان در اجراي خود نداشته باشند، زيرا انبوه سيم ها در صحنه دست و پاگير ميباشد، برخلاف ميكروفون هاي بي سيم كه براي حركات زياد اجرا كننده و فضاهايي كه نياز به ديده نشدن سيم ها دارند، مناسب است.

 

ميكروفون هاي بي سيم به دو دسته كلي دايناميك و كندانسر تقسيم مي‌شوند :

 

دايناميك : مقاومت فيزيكي بالاتر و حساسيت كمتر اجزاي آن باعث شده تا از آن در اجراهاي زنده موسيقي يا مراسمات مذهبي بسيار استفاده شود.

 

كندانسر : براي راه اندازي نياز به برق DC دارند كه از طريق باتري داخلي يا فانتوم پاور ميكسر تغذيه ميشود. اين نوع ميكروفون با سيم بيشتر به شكل يقه اي،هدميكي و روميزي موجود ميباشد و به دليل گيرايي بالا براي استفاده در سخنراني ها طرفدار دارد.

 

معرفي تعدادي از ميكروفون هاي با سيم با كيفيت موجود در بازار:

 

برند RODE رود:

_ مدل Rode NT6:صدا را با جزئيات بالا و با كيفيت شفاف به امواج الكترونيكي تبديل و آن را ضبط ميكند. اين نوع، مدل محبوب نوازندگان سازهاي مختلف به دليل شنيدن صداي واضح انواع ساز ميباشد.

 

_ مدل RODE NT4: اين مدل نيز صدا را با كيفيت بالا ضبط ميكند و امكان استفاده ضبط استريو، ضبط پادكست و مصاحبه را دارا ميباشد.

 

برندAudio Techica مدل MB 3K: اين مدل نيز بسيار مقرون به صرفه و با كيفيت ميباشد و براي وكال، اجراهاي زنده و مصاحبه مناسب است.

 

با توجه به ويژگي هاي ذكر شده براي انتخاب ميكروفون خود و تشخيص اين كه نوع با سيم يا بي سيم آن را نياز داريد به محتوا و انتظاري كه از آن داريد توجه كنيد. اما به صورت كلي ميكروفون هاي با سيم بسيار قابل اطمينان تر از نوع بي سيم آن مي‌باشند و كمتر نگراني در حين اجرا از بابت آن داريد.همانطور كه پيش تر گفته شد اگر نياز به حركت آزادانه در صحنه نداريد يا با ديده شدن سيم ها مشكلي نخواهيد داشت پس پيشنهاد ما به شما قطعا ميكروفون با سيم است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۴۹ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)

ميكروفون استوديويي

ميكروفون استوديويي
از مهم ترين ابزار ضبط صدا براي هنر  و موسيقي و .. ميكروفون مي باشد. براي ضبط صداي با كيفيت طبيعتا ميكروفون هاي باكيفيت تري نياز است. بنابراين هنرمندان ،توليدكنندگان محتواي صوتي حرفه مانند پادكست هاي حرفه اي ،صداگذاري روي فيلم ها و مستند ها و … از ميكروفون استوديويي استفاده مي كنند.

در اوايل كه اين ميكروفون ها به بازار آمده بودند ، قيمت هاي بسيار زيادي داشتند و تنها شركت هاي با بودجه بسيار بالا مي توانستند ميكروفون استوديويي را تهيه كنند. اما با گذشت زمان انواع و اقسام متفاوت با قيمت هاي مناسب تري وارد بازار ميكروفون ها شدند.

به طوري كه امروزه بسياري براي توليد محتوا هاي كوچك با بودجه كم به دنبال خريد ميكروفون استوديويي خانگي با كيفيت بالا هستند. در اين مقاله به انواع ميكروفون استوديويي و طرز كار آن ها مي پردازيم.

اگر براي ضبط صدا با كيفيت بالا به دنبال ميكروفون مي گرديد ، ميكروفون استوديويي انتخاب مناسبي مي باشند. ميكروفون هاي استوديويي در انواع مختلفي در بازار هستند اما مي توان آن ها را به 3 دسته اصلي تقسيم كرد.

ميكروفون استوديويي به 3 دسته كلي تقسيم مي شوند:

ميكروفون هاي Dynamic  يا پويا

ميكروفون هاي Condenser يا كندانسور

ميكروفون هاي ريبون يا Ribbon

بهتر است براي آشنايي با اين ميكروفون ها ابتدا با مفهوم ديافراگم آشنا شويم.

ديافراگم چيست؟

ديافراگم ماده اي نازك است كه هنگام تماس با صدا ارتعاش مي كند و ميكروفون ها صدا را از طريق آن دريافت مي كنند . اين ارتعاش توليدي حاصل تماس، انرژي صوتي را به انرژي الكتريكي تبديل مي كند.

در حالي كه هيچ واحد اندازه گيري استانداردي براي دسته بندي ديافراگم ها وجود ندارد ، در حال حاضر سه طبقه بندي اصلي براي ديافراگم هاي ميكروفون وجود دارد كه همه آنها به جرم ديافراگم اشاره دارند.

ميكروفون با ديافراگم كوچك ،ديافراگم بزرگ و ديافراگم متوسط كه تركيبي از دو مورد قبل مي باشد. اندازه ديافراگم بر ميزان كنترل فشار صدا ، حساسيت و سطح نويز داخلي ميكروفون تأثير مي گذارد.

ديافراگم كوچك: ميكروفون هايي با ديافراگم كوچك با شكل استوانه اي نازك كه به طوري طراحي شده اند تا سطوح فشار صوتي بالاتر را تحمل كنند و دامنه ديناميكي وسيع تري داشته باشند. محدوديت هاي شناخته شده براي اين نوع ديافراگم افزايش نويز داخلي و حساسيت كم است.

ديافراگم بزرگ: هرچه ديافراگم بزرگتر باشد ، ارتعاشات هوا را بيشتر حس مي كند و هرچه ارتعاشات بيشتري ثبت شود ، جزئيات صوتي بيشتري باز توليد مي شوند. برخلاف ديافراگم هاي كوچك ، ديافراگم هاي بزرگ حتي تفاوتهاي ضعيف در سطوح فشار صدا را تشخيص دهند كه منجر به صدايي شفاف تر و طبيعي تر مي شود.

اين ويژگي هاي ميكروفون هاي با ديافراگم بزرگ باعث شده است كه در استوديو هاي ضبط مورد استفاده قرار گيرند و اكنون رايج ترين مدل مورد استفاده در ميكروفون هاي USB و كندانسور هستند. مي توانيد از آنها براي ضبط تقريباً هر چيزي ، از آواز گرفته تا گيتار و ساير سازها استفاده كنيد.

حال كه با مفهوم ديافراگم آشنا شديم مي توانيم به انواع اصلي ميكروفون هاي استوديويي بپردازيم:

ميكروفون هاي condenser يا كندانسور :

از ميكروفون هاي كندانسور براي ضبط صدا با حساسيب و فركانس بالا استفاده مي شود. ميكروفن هاي كندانسور كه به عنوان ميكروفون خازني نيز شناخته مي شوند ، به دليل جزئيات و دقت بيشتر در استوديوها استفاده مي شوند. اما اين ميكروفون ها چگونه كار مي كنند؟ ميكروفن هاي كندانسور با يك ديافراگم سبك ساخته شده اند كه توسط يك صفحه ثابت معلق شده است. امواج صوتي باعث فشار بر ديافراگم مي شوند كه باعث حركت آن مي شود. به دليل ديافراگم نازك و افزايش حساسيت ، ميكروفن هاي كندانسور اغلب براي صداهاي ظريف استفاده مي شوند. در حالي كه ميكروفن هاي كندانسور براي ضبط گيتارهاي آكوستيك و آواز عالي هستند ، اما اغلب براي صداهاي بلندتر مانند باس خوب عمل نمي كنند. براي موارد مشابه ، ميكروفون هاي پويا مي توانند گزينه بهتري باشند.

از انواع معروف ميكروفون هاي كندانسور مي توان به ميكروفون هاي usb نيز اشاره كرد. در اين نوع ميكروفون يك ديافراگم متحرك در ميكروفون وجود دارد كه به فشار صوتي ناشي از صداي شخص يا فشار ناشي از يك ساز پاسخ مي دهد. ديافراگم در داخل كپسول ميكروفون حركت مي كند و به طور مداوم فاصله بين قسمت جلو و پشت صفحه را تغيير مي دهد و در اين فرآيند بار الكتريكي ايجاد مي كند و سپس يك سيگنال صوتي از ميكروفون ارسال مي شود و با يك رابط به كامپيوتر به راحتي اتصال مي يابد بنابراين صدا به راحتي قابل كنترل و ويرايش است.

ميكروفون هاي dynamic يا پويا :

ميكروفون هاي دايناميك اكثرا براي صداي هاي بلند و عميق و پرطنين استفاده مي شود.به دليل قابليت تحمل صداي بلند و حساسيت پايين ميكروفون هاي دايناميك ، اين نوع ميكروفون ها انتخاب بهتري براي ضبط زنده نيز مي باشند. برخلاف ميكروفون هاي كندانسور، ميكروفن دايناميك از سيم پيچ براي تقويت سيگنال دريافت شده توسط ديافراگم استفاده مي كند. در نتيجه ، خروجي ميكروفون دايناميك كمتر از كندانسور است.ميكروفون هاي دايناميك به مراتب سخت تر از كندانسور هستند به طوري كه اگر ميكروفون دايناميك از دست شما بيفتد احتمال اينكه صدمه ببيند بسيار كمتر از اتفاق مشابه براي ميكروفون كندانسور است.

ميكروفون ريبون يا ribbon :

ميكروفون ريبون در واقع نوعي ميكروفون دايناميك است. به جاي ديافراگم ميكروفون پويا كه به سيم پيچ متحرك متصل است و در ميدان مغناطيسي ارتعاش مي كند ، ميكروفون هاي ريبون داراي نوار بسيار نازكي از فلز (اغلب آلومينيوم) هستند كه در يك ميدان مغناطيسي قوي معلق هستند. ريبون هم به عنوان ديافراگم و هم به عنوان عنصر مبدل عمل مي كند و مي توان گفت حساسيت و نتيجه اي مانند ميكروفون كندانسور را به همراه دارد.

 

طبيعتا انواع بيشتري از اين ميكروفون ها وجود دارند .براي انتخاب ميكروفون استوديويي مناسب ، بايد سازگاري نوع انتخابي ميكروفون را با كارتان بررسي كنيد. حتي براي ضبط صداي ساز هاي متفاوت ، ميكروفون استوديويي متفاوتي را بايد در نظر گرفت. هر يك از اين ميكروفون طراحي منحصر به فردي دارند و در نتيجه هر كدام كاربرد خاصي دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۴۷ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)

ميكروفون بي سيم

ميكروفون بي سيم
امروزه يكي از وسايل ضروري كه براي توليد محتواي مناسب و با كيفيت به آن نياز داريد ميكروفون است. با پيشرفت تكنولوژي ميكروفون هاي بي سيم يا بلوتوثي جاي ميكروفون هاي سيم دار را به دلايل مزاياي بالاي خود كم كم اشغال كرده اند.

ديگر خبري از آن همه سيم و كابل دست و پا گير كه باعث مزاحمت كار شما يا حواس پرتي بيننده شود و يا خراب شدن سيم و خطرات ناشي از آن و حتي زشت شدن صحنه اجرا از شلوغي سيم هاي زياد نيست تنها با استفاده از امواج الكتريكي به سهولت كار خود را انجام ميدهند و در نتيجه باعث افزايش تمركز شما روي محتواي خود ميشود.

ميكروفون بي سيم را ميتوانيد در هر شرايط و براي هر محتوايي استفاده  كنيد و آزادانه و بدون هيچ محدوديت حركتي به اجراي خود بپردازيد. در واقع يك سيستم بي سيم براي مجريان، در صحنه ي تئاتر كه نياز به مخفي بودن سيم و ديده نشدن آن ميباشد، سالن هاي همايش و آمفي تئاتر، استاديوم ورزشي، هنرمندان و كساني كه در سفر در حال تهيه محتوا هستند، مكان هاي مذهبي، آموزشي و….بسيار ضروري است و بدون وجود آن تقريبا غير ممكن است! همچنين ميكروفون هاي بي سيم كيفيت صداي بالايي دارند و بسيار مقرون به صرفه ميباشند.

ميكروفون هاي بي سيم از دو بخش اصلي فرستنده و گيرنده تشكيل شده اند.

فرستنده: سيگنال هاي صوتي دريافت شده از ميكروفون را به سيگنال راديويي تبديل ميكنند. قدرت سيگنال راديويي تابع مقررات داخلي هر كشور است و مسافتي كه سيگنال مي تواند به طور موثر حركت كند بستگي به شرايط از 30 تا 300 متر است.

گيرنده: سيگنال هاي راديويي را از فرستنده دريافت و آن را به سيگنال صوتي تبديل مي‌كند و سپس به سيستم انتقال مي‌دهد. گيرنده ميكروفون بي سيم معمولا نزديك يك كنسول صوتي قرار دارد و خروجي گيرنده از طريق كابل XLR به ورودي ميكروفون كنسول صوتي متصل ميشود.

فاصله فرستنده از گيرنده تأثير عمده اي بر نسبت سيگنال به نويز يك سيستم بي سيم دارد. وقتي فرستنده از گيرنده دورتر مي شود ، نسبت سيگنال به نويز كلي با ضعيف شدن سيگنال فرستنده كوچكتر مي شود (بدتر مي شود).

ميكروفون هاي بي سيم چگونه كار ميكنند؟

_ ميكروفون هاي بي سيم سيگنال هاي خروجي خود را از طريق فرستنده هاي داخلي خود ارسال مي‌كنند. فرستنده سيگنال ميكروفون را به سيگنال حامل كد ميكند و آن حامل را به صورت بي سيم به گيرنده منتقل مي كند،سپس گيرنده سيگنال اصلي ورودي ميكروفون متصل را رمز گشايي مي‌كند.

امواج صوتي باعث لرزش ديافراگم ميكروفون ميشود. سيگنال الكتريكي كه از طريق ارتعاش ديافراگم توليد ميشود ممكن است قبل از خروجي در ميكروفون تقويت شود.

مزاياي ميكروفون بي سيم:

بزرگترين و اصلي ترين مزيت آن آزادي حركت است. كاربر درگير كابل نميشود و ميكروفون به جاي كابل سيگنال هاي صوتي را از طريق امواج منتقل ميكند همچنين سبك دست  و در حمل و نقل بسيار راحت ميباشند.

معايب ميكروفون بي سيم:

به دليل عمر كم باتري، زمان كاركرد آن ها محدود ميباشد و اگر كاربر ميكروفون را از محدوده ي مشخص خارج كند ممكن است قطع شود و كار نكند. همچنين در برخي موارد ممكن است با ساير تجهيزات راديويي يا ميكروفون هاي ديگر تداخل پيدا كند.

سيستم هاي بي سيم به طور كلي به دو دسته تقسيم مي‌شوند: سيستم بي سيم دستي و سيستم بي سيم Body Pack

در ميكروفون دستي، فرستنده به انتهاي دسته خود ميكروفون متصل است و ميكروفون بي سيم هم مانند نوع سيم دار مدل هاي دايناميك و كندانسر دارند. بدنه ميكروفون بي سيم دستي بزرگتر از نوع سيمي آن مي باشد زيرا فرستنده هاي داخلي نيازمند باتري هستند و باتري نيازمند فضاي فيزيكي است.

در ميكروفون هاي بي سيم  دستي حرفه اي در صورت آسيب ديدن كپسول ميكروفون ميتوانيد در عرض چند ثانيه آن را تعويض كنيد كه يكي از مزاياي آن به شمار ميرود.

نوع body pack آن  باتري و فرستنده را در خود جاي داده و به كمربند، لباس متصل مي‌شود و يا اگر نوازنده هستيد در لبه گيتار خود مي توانيد آن را نصب كنيد. همچنين كيفيت صداي بالايي دارند و براي اجراهاي زنده يا سخنراني گزينه ي بسيار مناسبي ميباشند.

در زمان خريد ميكروفون بي سيم كدام پهناي باند را انتخاب كنيم؟ UHF يا VHF؟

سيستم هاي بي سيم VHF در محدوده 174 تا 216 مگا هرتز و سيستم هاي UHF در محدوده 470 تا 805 مگا هرتز عمل ميكنند. به طور كلي سيستم هاي UHF از كيفيت بالاتري برخوردار هستند و به دليل داشتن محدوده فرستنده بيشتر و تداخل كمتر با امواج تلويزيوني بسيار محبوب هستند. البته اين راهم بايد بدانيد كه هر سيستم UHF لزوما داراي قدرت بيشتري نسبت به VHF نميباشد.

 

در زمان خريد ميكروفون بي سيم به فركانس عملكرد آن دقت كنيد، به ويژه مدل هايي كه امكان تغيير كانال فركانسي را ندارند و بايد از بين چند گزينه فركانس مناسب محتوا و موقعيت مكاني خود را انتخاب كند.همچنين توجه كنيد كه فركانس انتخابي با فركانس سيستم هاي بي سيم ديگري كه در آن محل وجود دارد متفاوت باشد.

صفحه نمايش :

صفحه نمايش در ميكروفون بي سيم براي آگاهي از شرايط آن يك نكته مهم است.هر چه صفحه نمايش روشن تر و بزرگتر در واقع خواناتر باشد كمك بيشتري در طول اجرا براي هرعملكرد و تنظيم آن ميكند. در صفحه نمايش ويژگي هايي مانند قدرت سيگنال، ميزان باتري،كانال مورد استفاده را نشان مي‌دهد.

به دليل اختلاف قيمت زياد برخي مدل هاي ميكروفون بي سيم ممكن است هنگام خريد اين سوال برايتان پيش آيد كه آيا بايد حتما نوع گران آن را خريداري كنيد؟

به طور معمول سيستم هايي كه قيمت بالاتري دارند كيفيت مطلوب تري نيز از خود ارائه ميدهند اما اگر ميكروفون بي سيم را براي محيطي ميخواهيد كه تداخل امواج در آنجا زياد نيست و به دامنه فركانسي بزرگي نياز نداريد سيستم هاي متوسط و ارزان قيمت هم نياز شما را برطرف ميكنند.

يكي از بهترين برند هاي ميكروفون بي سيم كه با تنوع زياد خود براي هر كاربردي مناسب ميباشد برند Sennheiser است. ميكروفون هاي اين برند بسيار قابل اطمينان بوده و صداي بي نظيري دارند و همچنين منعطف پذير ميباشند.

برند هاي RODE, DG, MiPro و SHURE نيز گزينه هاي مناسبي ميباشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۵:۴۹ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)

سرويس هاي ارتقا رتبه وب سايت مجموعه شيك رنك

شما را به ديدن محصولات سئو و ارتقا رتبه سايت شيك رنك دعوت مي كنيم.

افزايش كليك گوگل ترندينگ

با هر Impressions (جستجو و نمايش) كليد واژه به همراه نام برند كليد واژه هاي ميزبان در گوگل ترند و به ليست پيشنهادات پر جستجو گوگل وارد خواهند شد. مزاياي ديگر سرويس خريد كليك گوگل ترندينگ عباتند از:
ترند شدن عبارات با نام برند در گوگل SERP
ارتقا رتبه كلمات كليدي اصلي
2 برابر شدن ترافيك و كليك ارگانيك سايت
ارتقا جايگاه در گوگل
كمك به ارتقا رنك الكسا
قابل ثبت و رهگيري در سرچ كنسول گوگل و ALEXA
●ظرفيت برندينگ كه در ذهن مخاطب شكل گرفته و منجر به اعتمادسازي مي‌شود. ●اگر مي‌خواهيد برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود،كليك گوگل ترندينگ از بهترين روش‌هايي است كه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

خريد كليك ارگانيك گوگل با نام برند (ترندينگ)


خريد ورودي گوگل

وارد ده صفحه ي آغازي گوگل خواهيد شد. اسم برندي كه به عنوان كلمه كليدي استفاده كرده ايد در كادر جستجوي موتور جستجو گر گوگل نمايان مي گردد، كه منجر به كنجكاوي افراد و كليك هاي متعدد مي شود. افزايش ورودي گوگل ارتقا رتبه سايت ها در صفحه برتر و آغازين گوگل مي‌شود. الگوريتم هاي جديد گوگل همواره به سايت‌هايي كه كاربران زيادي به آن ورود مي‌كنند بشدت اهميت مي‌دهد و آنها را در صفحه اول از رتبه بندي صفحات خود به نمايش در مي‌آورد.
●با گام هاي ملايم شروع كنيد و قدرتمندانه ظاهر شويد.

●قابليت انتخاب ميانگين Dwell Time و زمان حضور كاربر در سايت از 30 تا 250 ثانيه ●قابليت رايگان اسكرول صفحه و كليك تصادفي از ديگر صفحات سايت شما ●قابليت رايگان بازديد بازگشتي و بازديد تصادفي از ديگر صفحات سايت شما ●قابليت انتخاب نوع دستگاه بازديدكنندگان ● امكان انتخاب بازديد با IP ايران و خارج ●قابليت ثبت آمار و نمايش در google analytics و alexa

خريد ورودي گوگل شيك رنك


سفارش رپورتاژ آگهي

خريد رپورتاژ آگهي جهت لينك سازي بدون ريسك و معرفي محصولات و خدمات سايت در قالب يك متن حداقل 1200 كلمه اي جذاب را منتشر و منعكس مي كنند. حال حاضر با توجه به ريسك بالاي خريد بك لينك و احتمال جريمه شدن توسط گوگل يكي از بهترين گزينه هاي ديگر جهت ارتقا جايگاه كلمات وب سايت ها و ايجاد لينك دائمي خريد رپورتاژ آگهي مي باشد.​قرار دادن لينك سايت در متن رپورتاژ باعث ارسال سيگنال مثبت از لينك سازي طبيعي به گوگل خواهد شد.

رپورتاژهاي كاملا امن طبيعي بوده بصورت Dofollow ●بازديد بالاي رپورتاژهاي PBN ●پيج رنك و قدرت AUTHORITY بسيار بالاي رپورتاژهاي PSN

خريد رپورتاژ آگهي شيك رنك


خريد سامانه پيام كوتاه

پنل هاي پيامك (IPpanel) در سايت شيك رنك خريد پنل پيامكي با كمترين تعرفه ارسال در بين تمامي پنل هاي پيامك در كشور با امكانات كامل با قابليت هاي نامحدود و تحويل اتوماتيك و آني پنل بلافاصله پس از پرداخت ( براي مشاهده قابليت هاي سامانه پيام كوتاه با مراجعه به آدرس sms.chicrank.com و استفاده از نام كاربري و كلمه عبور demo نسخه آزمايشي پنل را مشاهده نماييد. )

●ارسال: تكي - انبوه - تدريجي - منطقه اي كشوري - مشاغل بر اساس استان - بر اساس كد پستي - محله اي - كلمات كليدي - بر اساس رده سني و جنسيت - همراه اول با تقسيمات كشوري - دكل هاي bts - و ارسال از روي نقشه ●قابليت پاسخگويي خودكار - مسابقه پيامكي - نظرسنجي و قرعه كشي - منشي عضويت - اخطاريه و تبريكات - پيامك يادآوري اقساط ●ارائه رايگان كاملترين وبسرويس و افزونه هاي پيامكي با راهنماي نصب بر روي سايت ●ارسال پيامك به ليست كامل مشاغل و اصناف كل كشور بصورت رايگان در پنل

خريد پنل پيامكي شيك رنك

لطفا از ادامه اين مطلب حتما ديدن كنيد

براي سفارش محصولات به سايت شيك رنك مراجعه نماييد .
منبع :chicrank.com


برچسب: ارتقا رنك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۷:۵۱ توسط:ارش اذر موضوع: نظرات (0)